Anivatar to show z animowaną na ekranie postacią odgrywane na żywo i w pełni interaktywne. Na pierwszy rzut oka wygląda jak animowany film kinowy. W rzeczywistości cyfrowa postać widzi publiczność oraz zaprasza ją do udziału w edukacji i zabawie.
Ruchy i głos animowanej postaci są podkładane w czasie rzeczywistym przez aktora. Dzięki temu każde show jest nieco inne, gdyż postać wchodząca w interakcję z publicznością może reagować na jej unikalne zachowania. Animacja na żywo daje duże pole do improwizacji, co sprawia, że doświadczenie staje się bardziej ekscytujące niż tradycyjny, odgrywany według scenariusza film.
Tworzenie postaci Anivatara to złożony i podzielony na kilka etapów proces:
Ukryty przed publicznością aktor korzysta z technologii motion capture, która śledzi jego mimikę i przekłada ją na mimikę animowanej postaci. Także głos aktora staje się głosem postaci. Prosta konsola służy do obsługi takich elementów show jak tło, obrazki czy akrobacje Anivatarów.
Mowa i mimika twarzy postaci Anivatara jest jednym z najważniejszych elementów bo poprzez mimikę wyrażana jest większość emocji postaci. Dlatego tak ważne było dla nas opracowanie takich mechanizmów, które pozwalałyby w łatwy sposób kontrolować te aspekty animacji postaci na żywo.
Animacja mowy może być realizowana na kilka sposobów:
Dzieci są zdumione możliwością porozmawiania z postacią, jaką dotąd widzieli tylko w bajce. Maluch zauważony przez Anivatara, zaproszony do bezpośredniej interakcji czuje się wyróżniony, doceniony i lubiany. Pozyskuje przyjaciela, o jakim mógł tylko marzyć.
Dorośli zwykle nie mogą uwierzyć własnym oczom – są zbyt przyzwyczajeni do nieinteraktywnych obiektów na ekranie. Zastanawiają się, jak to możliwe, że cyfrowa postać słyszy ich i rozumie. Często próbują znaleźć “lukę w osobowości”, sprowokować Anivatara do “sztucznej” reakcji i udowodnić, że to tylko sprytnie napisany program. Są zdziwieni, kiedy im się to nie udaje – ponieważ nie wiedzą, że za cyfrowym bohaterem stoi prawdziwy człowiek. Interakcje z Anivatarem pozytywnie zapamiętują na długo.
Anivatar po pierwsze potrafi rozmawiać z widzami w podobny sposób jak robią to między sobą ludzie. Wirtualna postać anivatara widzi i słyszy osoby znajdujące się w pomieszczeniu.
Podstawą dobrej interakcji z publicznością jest możliwość dobrego wyrażania emocji przez postać. Takie emocje jak radość, uśmiech, zatroskanie, smutek, złość, zaskoczenie, zdziwienie, strach, irytacja, zwątpienie to podstawowe emocje dzięki którym widzowie nawiązują więź z postacią. Przygotowanie postaci, jej mimiki oraz system łatwego sterowania pozwala w łatwy sposób na żywo pokazywać takie emocje.
Z uwagi na modułową konstrukcję scenariusza show, możemy elastycznie dodawać lub odejmować fragmenty show w zależności od potrzeb. Dzięki temu czas trwania show może wynosić od 10 minut do 40 minut i więcej.
Różne zastosowania Anivatara pozwalają osiągnąć różne cele:
Niezależnie od tego, jak wykorzystają Państwo Anivatara, zawsze mogą oczekiwać następujących efektów:
Tak dużo za tak mało!
Sprzęt potrzebny do uruchomienia systemu Anivatar:
Jak szybko można złożyć zestaw?
Mając wszystkie elementy cały zestaw można złożyć w około 30 minut. Dostępne dla klientów materiały video i opisy dokładnie i czytelnie pokazują krok po kroku etapy podłączania zestawu.
Do obsługi systemu Anivatar jest potrzebny komputer wyższej klasy z procesorem Pentium i7 oraz kartą graficzną klasy NVidia GeForce GTX 1050 lub wyżej.
Komputer typu desktop czy laptop?
W przypadku stacjonarnej instalacji najlepsze jest rozwiązanie z komputerem typu desktop.
W przypadku mobilnego rozwiązania na potrzeby eventowe wygodniejszym rozwiązaniem jest komputer typu laptop.
Postać sterowana jest za pomocą kontrolera do gier Sony PlayStation DualShock 4 oraz ekranu dotykowego.
Panel dotykowy w wygodny i intuicyjny sposób pozwala na kontrolowanie różnych aspektów systemu Anivatara takie jak:
Jaki kontroler potrzebny jest do sterowania postacią?
Z uwagi na wysoką jakość, niezawodność oraz duże możliwości, w systemie Anivatar wykorzystujemy kontroler PlayStation DualShock 4.
W jaki sposób za pomocą telefonu iphone X można sterować postacią?
Firma Apple w swojej najnowszej linii telefonów iPhoneX wprowadziła doskonałą kamerę z odczytem głębi, która pozwala na bardzo dokładne i bezbłędne śledzenie ruchów głowy oraz mimiki twarzy człowieka. Wykorzystujemy to rozwiązanie do opcjonalnego kontrolowania ruchów głowy oraz mimiki twarzy Anivatara.
W systemie Anivatar możemy zastosować dowolny cyfrowy nośnik obrazu przyjmujący sygnał cyfrowy z komputerowej karty graficznej w standardzie HDMI, DVI. Może to być projektor, ekran LCD, ściana diodowa, telewizor.
Obraz może być wyświetlany w bardzo szerokim zakresie rozdzielczości np. 720p (1280×720), 1080p (1920×1080), 2K.
Na ilu ekranach mogę wyświetlać show?
Wykorzystując komputer z jedną karta graficzną NVidia GeForce GTX 1050 można wyświetlić obraz z systemu Anivatar na maksymalnie 3 ekranach.
Do realizacji show potrzebna jest wydzielona przestrzeń dla operatora o rozmiarach min 3x4m, jedno biurko, krzesło, oświetlenie pozwalające na pracę oraz stabilne zasilanie 230V (+/- 5%).
Czy obsługa systemu jest łatwa?
Przy opracowywaniu systemu Anivatar kierowaliśmy się zasadą jak najłatwiejszej, intuicyjnej i prostej obsługi nie wymagającej jakiejkolwiek wiedzy specjalistycznej. Wykorzystanie popularnego gamepada i ekranu dotykowego, oraz opracowany przez nas interface sprawiają że obsługa jest dziecinnie prosta.
Jak szybko można się nauczyć obsługi systemu Anivatar?
Aby w pełni obsługiwać system Anivatar wystarczy kilka dni. Po tygodniu obsługa jest tak naturalna jak kierowanie samochodem czy jazda na rowerze.
Ile osób obsługuje show?
Całość show obsługiwana jest przez jedną osobę, która dzięki intuicyjnemu i prostemu w użyciu panelowi kontrolnemu jest w stanie sterować wszystkimi aspektami show. Postaraliśmy się maksymalnie zautomatyzować proces kontroli aby osoba w łatwy sposób mogła wszystko kontrolować.